Confesiunile unui bărbat


Nu ți-am spus de mult ”te iubesc”

Din egoism și teamă.

Nici eu nu mai țin minte ultima dată

Când te-am ținut strâns la piept.

Te-am redus la tăcere deși tocmai asta urai,

Din neînțeleasa mea fobie de-a nu te pierde

Deși părea că nu te mai voiam.

Sufletu-mi plângea în chinuri după tine.

Să simt aceeași, statornică, mângâiere

A bunătății tale îngerești,

A grijei și a miraculoasei tale iubiri pământești,

Întrege, neștirbite de-ale mele nesimțiri,

Loiale-n toate clipele în care îți venea, poate, să mă dai afară.

Nu ți-am dat iubirea după care tânjeai

De groază că, dacă cu adevărat mă cunoșteai, mă părăseai.

Nu puteam trăi fără tine, deci te-am lăsat.

Ca un laș, mișelește am plecat.

Și tot din nesimțire, nu m-am uitat înapoi

Căci lacrimile tale și acum mă dor.

Te-aș implora să mă ierți, dar nu o fac

Căci nu merit nici asta și-ncerc să mă împac

Cu gândul că am apucat să trăiesc cu tine ce alții nici n-au visat.

Mimi vă ascultă: