O mirare plăcută


Dragii mei,

Pe drumul de întoarcere cu metroul, am avut și o surpriză plăcută, cum n-am avut de foarte mulți ani. Era un tati cu un mititel pe două scaune, alăturate. Tati hrănea prichindelul cu fructe și biscuiți. Ce fruct era nu sunt sigură, arăta a portocală. Princhindelul ronțăia cu mare talent ba fructul, ba biscuitele, timp în care tati purta un dialog cu el. Și chiar era dialog.

– Și cum a fost la engleză cu doamna azi? A fost bine?

– Da – spuse tânărul nostru de vreun șnițel jumate înălțime.

– Despre ce ați învățat azi?

– Zilele săptămânii.

– Și cum spui luni?

Aici mi s-a obturat orizontul de un june negru și la față și în cerul gurii care țipa la telefon și se postase în fața mea. Uitasem să vă spun că, între timp, pusesem ochii pe un scaun și m-am înfipt în el că deh…altfel…rămâneam mirată negativ de solicitudinea și bătrânețea tuturor călătorilor mult mai tineri. Știu că voi, dragii mei, sesizați sarcasmul.

Am mai prins câteva imagini care mi-au umezit ochii și vorbe disparate.

La un moment dat, copilul nu mai voia biscuite însă, și aici vă puteți mira și voi profund, i-a propus tatălui să-l împartă cu el. Tatăl a rupt jumătate din biscuite și i l-a întins. Copilul iute l-a băgat în gură. În tot timpul hrănirii, cei doi se țineau de mână. tatăl îî mai chiufulea părul, copilul își adăsta capul pe genunchiul lui.

Cum să nu mă mir, dragii mei, de un tablou atât de frumos pictat de natura umană deosebită, de bucuria că am apucat să văd și eu curcubeul iubirii adevărate în astă viață, într-un loc atât de anost, într-o lume atât e bicisnică și falsă, între doi oameni simpli? Un tată de circa 30-33 de ani și urmașul său demn, o dulceață de țonțonel ce va crește Om de valoare.

Închei, spunându-vă noapte bună, și când vedeți ori auziți filfizoni sfătoși în ale educației, dați-le peste mână. Apoi, spuneți-le povestea asta și, cine știe, poate, vor învăța, în sfârșit ceva.

Vă sărut cu același drag dintotdeauna.

A voastră,

Mimi.

Mimi vă ascultă:

