Pași spre lume


– N-am crezut să apuc vreodată această zi, Ruhi.

– De ce, Mimi? Îți doreai atât de mult să-l revezi. Să fiți împreună. Îmi spuneai ades că tu crezi că va veni ziua aceea din tot sufletul.

– Așa și era. Credeam. Speram … dar… îmi era și frică că sper degeaba. Că…poate…nu merit această binecuvântare, acest dar dumnezeiesc. Îmi pusesem întreaga existență în mâna Divinului și nu trecea zi în care să nu-i mulțumesc pentru TINE și pentru această iubire de vis.

– Și-atunci?!

– Știi, iubita mea, când ne dorim ceva foarte foarte foarte mult, când îl obținem este, uneori, după atât de multă așteptare și/sau suferință că nu mai știm cum să ne bucurăm. De parcă dacă ne-am bucura, ar veni cineva să ne fure această bucurie.

– Ce copilă ești. Mimi. – râsul ei cristalin, nasul mic și obraznic adulmecând parfumul de roze pe care Viki îl răspândise înadins deși n-ar fi recunoscut decât poate dacă o amenințam că îi retez aripile de lumină…hahaha… se auzi prin toată camera. Pereții îmbrăcați în lumina ei preferată – portocalie – vibrară odată cu râsul ei.

– Sunt, Ruhi, nu mă certa. Așa râde și EL de mine. Obraznici amândoi. Atât de bine semănați la fire că nu m-aș mira să fi fost fiica lui într-o viață anterioară.

– Nu. Eu nu te fac să suferi.

– Ba da, iubita mea, toți facem asta cu sau fără voia noastră. Iar noi am plătit pentru trecut, mai mult el decât eu, deci nu trebuie nici tu să te ții cramponată acolo. Acum, aici, Divinul ne-a dat o nouă șansă – o nouă viață.

O priveam prin oglindă cum zâmbea, o privisem așa de atâtea ori, dar acum … se întâmpla ceva ciudat. Părea că se îndepărta. Continuam să vorbesc cu ea, să-i spun cât mi-e de dor, să întind mâna să-i cuprind palma mică cum făceam de-atâtea ori… Când am atins oglinda, am simțit sticlă rece, compactă, nu moliciunea și căldura luminii în care ne scăldasem până atunci.

– Ruhi!!!! – țipam acum pentru că orice îi spuneam rămânea fără răspuns iar ea continua să se îndepărteze.

– Ruhiiiiiiii!!!!!!! Vikiiiiiii!!!!!! Doamneeeeee!!!! Ce se întâmplăăăăă!!!!! Cineva, vă rog, veniți repede! Mă arde oglinda! Mă pierd în ea! Mă…..dezintegrez!!!!  ………………………….

O voce aspră se auzi de nicăieri și spunea lucruri pe care nu le înțelegeam:

– Doamna Apostol! Treziți-vă! Doamna Apostol! Mă auziți?!

Ce tot vorbea ăsta? Cu cine vorbea? Nimeni, dar absolut nimeni nu-mi spunea Doamna Apostol! Cine, Doamne iartă-mă, o mai fi și ăsta?! Și… cum adică să mă trezesc?! Păi nu vede că nu dorm?! Sunt perfect trează doar că …. nu văd nimic. Oi fi oarbă?! Am încercat să mișc pleoapele, dar le simțeam grele, lipite parcă de ochi. Am simțit ceva rece, ca o stâncă de câteva tone, care mă apăsa pe piept.

– Soră, încarcă la 300 juli! Se trezește! S-o ajutăm! – aceeași voce care răstea comenzi scurte.

Să facă ce?! Ce-s ăia juli?! Unde eram, păcatele mele?!

– Mimi, nu mă părăsi, te implor!!!!! – se auzea vocea lui Ruhi. S-o părăsesc?! Ce spunea copila asta? Cum s-o părăsesc?! Trebuie să deschid ochii, dacă sunt oarbă asta e, dar trebuie să-i spun cât o iubesc și că nimic nu mă va face vreodată s-o părăsesc.

Când am deschis ochii, n-am văzut decât alb în fața ochilor. Greutatea de pe piept dispăruse ca prin minune, vocea aspră nu se mai auzea. Deasupra capului se bălăngănea ceva mare ca un ventilator de cameră… eu… eram întinsă pe o masă…de spital.

– Cum?….- am reușit să îngân cu greu.

– Doamna Apostol – iar ăsta cu doamna lui! – bine ați revenit printre noi!

– Ce?! Revenit?! Dar unde am fost plecată?!

Cred că am rostit cuvintele cu voce tare fără să-mi dau seama, căci răspunsul veni ca un tunet: – Ați fost în comă 4 luni. Am crezut că v-am pierdut definitiv.

pasi spre lume

Mimi vă ascultă:

