Bilanţ


Dragii mei,

Vine un moment în viaţă când, datorită împrejurărilor şi oamenilor din viaţa noastră, ne vedem obligaţi să ne facem bilanţul. Când suferinţa depăşeşte cu mult puterea de îndurare a unui om, nu există decât două alternative: fie renunţarea la viaţă, fie renunţarea la factorul care induce suferinţa.

Viaţa este un dar, dragii mei, şi sinuciderea cea mai neagră alternativă posibilă. Este şi o laşitate, o fugă, pe care am trăit-o la maximă intensitate când Colonelul a plecat din viaţa mea. Graţia divină m-a oprit însă. Am avut norocul nepreţuit de a avea lângă mine suflete nobile ca Ruhi, Doina, Ella şi multe altele care m-au salvat. Şi-au oferit în mod gratuit iubirea MIE şi aş fi fost cea mai josnică fiinţă de pe faţa pământului dacă nu eram în stare să apreciez iubirea lor şi le cauzam cu bună ştiinţă suferinţă.

Din păcate, dragii mei, sunt foarte mulţi cu faţă de om dar suflet lipsă. “Creaturi” cu chip de om – iertaţi-mă ca folosesc cuvinte nedemne, dar oameni nu le pot spune – care se hrănesc cauzând suferinţă. De ce? Nu am reuşit să înţeleg nici la bătrâneţe. Oamenii nu sunt obiecte ca să fie folosiţi pentru binele altora. Nu este uman şi onorabil să distrugi viaţa cuiva, ŞTIIND că faci asta, doar pentru că tu nu ştii ce vrei ori nu te descurci cu cea pe care ţi-ai ales-o. Şi este sadic să nu-ţi pese şi să arunci fiinţa ca pe un gunoi.

Sunt convinsă că VOI nu aţi făcut asta niciodată. Că VOI îi mulţumiţi lui Dumnezeu pentru iubirea pe care o primiţi şi preţuiţi darul său prin persoana celei/celui care vă este alături necondiţionat şi la bine şi la greu. M-ar durea foarte tare dacă vreunul din “copiii mei” ar da dovadă de o asemenea inumanitate.

Vă sărut şi azi pe suflet şi mă rog la Divinul  să-i redea Omului umanitatea.

A voastră mereu,

Mimi

Mimi vă ascultă:

